pondelok 7. decembra 2009

Hatchet (2006)



Tak a je to tu, moja prvá recenzia. Vybral som film, ktorý som videl len nedávno a veľmi ma očaril. Volá sa Hatchet a je od nie až tak známeho režiséra Adama Greena, ktorý to točil s rozpočtom 1 a pol milióna dolárov.

Začal by som krátkym načrtnutím deja.
Partička kamarátov je v New Orleanse na veľkej slávnosti. To znamená, že všetci ľudia sú v uliciach a ženy ukazujú svoje poprsia (tak by ma zaujímalo, čo to bola za slávnosť). Jednému z nich, ktorý sa nedávno rozišiel s priateľkou, každá žena pripomína jeho bývalú. A tak ho napadne, že jeden jeho kamarát mu dávnejšie hovoril o strašidelnej plavbe niekede v bažinách poblíž New Orleansu. Zlanáril so sebou ešte jedného kamaráta a vybrali sa na cestu. Na túto strašidelnú plavbu sa vybralo dokopy asi 8 ľudí. Plavba sa začína a sprievodca im spomína rôzne (vymyslené) príbehy. A tak spomenie aj legendu o tom, čo sa v tých bažinách stalo. V jednom domčeku poblíž vody sa narodilo degenerované dieťa. Otec sa ale nepozeral na jeho vzhľad a mal ho rád, staral sa oňho, položil by zaňho aj ruku do ohňa. A raz sa stalo, že domček začal horieť, keď v ňom bol len postihnutý syn. Búchal na dvere, ale nevedel sa dostať von. Prišiel k domu jeho otec a chcel sekerou rozťať dvere nech zoberie syna vonku. Ale keď rúbal so tých dverí, tak nechtiac zarúbal sekerou aj do hlavy svojho syna a zabil ho. O chvíľu neskôr sa loďka zasekne vo vode a všetcí výletníci ju opúšťajú. A vtom sa začína pre nich peklo. Zisťujú, že tá legenda bola pravdivá, ale ten syn nezomrel a naozaj straší v bažinách a zabije každého, kto naruší jeho pokoj.

Ja by som tento horror zaradil do podkategórie slasher/splatter. Atmosféra je výborná a o čo tu hlavne ide a čo sa mi najviac páčilo boli originálne spôsoby zabití s výbornými gore efektami. A tie nepôsobili vôbec lacne ako v iných lacnejších splatteroch. Tu k tomu niet čo dodať, to sa proste musí vidieť. A verte, že to je celé poriadne krvavé. Film sa berie trošku s nadhľadom vďaka čomu si užívame celý film od začiatku do konca a nieje tu ani veľa nudných scén. V pauzách medzi vraždami sa pobavíme najmä na rečiach dvoch úplne hlúpych prostitútok, ktoré tu natáčajú svoj erotický film. Vrah je veľké zmutované hovado, ktoré sa nedá len tak ľahko zabiť. A keby bol film braný vážne, tak by ten zmutovaný obor pôsobil smiešne. Herecké výkony sú ok nejak výrazne mi nevadili.

Takže aby som to zhrnul, film je vhodný najmä pre nadšencov výboných krvavých gore scén a splatterov. Pre bežného konzumného diváka by bolo asi neprijateľné to čo sa deje v tomto horrore.

Hodnotenie: 8/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára